به یاد مادرم،،غروب غم انگیز،،،،،،

این سایت به یادمادر هجرت کرده ام. است.با ذکر صلوات

پست هاي مربوط به تاريخ خرداد, ۱۳۹۶:

بادکش عملی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

بادکش درمانی

بادکش اصطلاحا گرم و سرد داره. بادکش گرم به روش سنتی و سرد،  با ابزار جدیده. هر دو نوع بادکش گرمه ولی این اصطلاح رو جهت تقسیم بندی استفاده می کنند. روش سنتی با لیوان شیشه ای و شعله و روغن مالیه. روش سرد با ساکشن و لیوان سوپاپ دار هست.

Cupping therapy

ابزار مورد نیاز در روش گرم

لیوان شیشه ای

روغن طبیعی

پنس یا قیچی

پنبه

دستمال

الکل

تعداد لیوان ها بستگی به محل داره مثلا برای کمر و کتف، از شش تا ۲۰ لیوان گذاشته می شه. البته به اندازه لیوان ها و اندازه کمر فرد بستگی داره

روغن مصرفی باید گرم مزاج باشه. روغن های گرم رو میتونید از اینجا ببینید.

روغن ها رو میشه به شکل ترکیبی یا تکی به کار برد.

اندازه لیوان ها طبق محل بادکش تعیین می شه. معمولا از لیوان با اندازه معمولی استفاده می کنیم. برای نقاطی مثل زانو میشه از ترکیب استکان و لیوان بهره برد.

لیوان باید لبه گرد و بدون شکستگی باشه

الکل باید صنعتی باشه. از ارزان ترین الکل استفاده کن

Cupping steps

آموزش رایگان بادکش درمانی

روش انجام بادکش

اول محل مورد نظر مثلا کمر و کتف رو روغن مالی کن. و مقداری پنبه رو الکلی کرده و با پنس یا قیچی نگه دار

پنبه رو روشن  و  درون لیوان گرفته و یک ثانیه دور بده

پنبه رو دربیار و سریع لیوان رو روی کمر بزار. دقت کن که لبه لیوان رو داغ نکنی یعنی شعله داخل باشه نه لبه

با یک دست قیچی و پنبه و با اون دست لیوان رو نزدیک کمر نگه دار

 

دفعه اول ممکنه نتونی درست بادکش کنی ولی با تمرین حرفه ای میشی

لیوان برای افراد چاق باید بیشتر بمونه چون سردتر هستند و گرمی بیشتری نیاز دارند. حد اکثر باید ربع ساعت بمونه. معمولا ۱۰ دقیقه کافیه

اگه مدت لیوان،  یا  فشارش زیاد باشه، پوست زیر لیوان تاول میزنه

یادت باشه روی ستون فقرات لیوان نزاری که خطرناکه

وقتی میخوای لیوان رو دربیاری یک انگشت بزار لبه لیوان و پوست رو فشار بده پایین. لیوان هوا میکشه و درمیاد. اگه به پوست گیر کرده بخاطر خشکی و یا فشار زیاد یا مدت زیاد بوده که آروم آروم درش بیار

آموزش رایگان حجامت خشک

لیوان که درومد مقداری پوست رو با دست مالش بده. اگه درد داشته باشه با مالیدن خوب میشه و خون هم راحت تر برمیگرده

اگه زیر پوست جا لیوان سیاه شد نترس که نشون میده بدن و خون کثیفه

خواص بادکش (حجامت خشک)

بادکش خیلی لذت بخشه و خستگی رو کم میکنه و منافذ رو باز میکنه

موقعی که تازه میخواستم بادکش رو تو خونه راه بندازم همه مخالف بودن و حالا هرکی منو میبینه میگه بریم بادکشم کن. حتی کسی هم که خیلی ترس داشت و باورش شده بود یه بلایی سرش میاد با لیوان اولی گفت میشه بازم لیوان بزاری؟ هیچ ترسی نداره

بادکش در نقاط زیادی از بدن گذاشته میشه مثل بادکش تخمدان، شکم، سینه، تیرویید، کلیه، کبد، زانو، ساق پا و غیره و هر کدوم اثرات فوق العاده ای در بدن داره

ولی تجویز کردنش با متخصص طب سنتی و طب اسلامیه و نباید سرخود انجام داد.

زمان انجامش بهتره شب ها باشه

هر شب میشه انجام داد ولی در حالت عادی و سلامتی خوبه هفته ای یک بار انجام بشه

منبع: https://iranmezaj.ir/?p=3699Print Friendly Version of this page

» بدون ديدگاه
آموزش بادکش

 

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

 و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین و لعنه الله علی اعدایهم اجمعین

آموزش روش عملی انجام بادکش


۱- ابتدا یک پنس و یا در صورت عدم دسترسی به آن، یک قیچی مناسب، آماده کنید.( بهتر است از قیچی های سبک کاغذ بری یا قیچی های استیل استفاده شود.)

۲- مقدار متناسبی پنبه را با پنس گرفته پنس را قفل کنید.

۳- نوک پنس را کف دست خود گذاشته، دست خود را ببندید و در حالی که فشار ملایمی اعمال می کنید، با دست دیگر، پنس یا قیچی را در یک جهت بچرخانید تا پنبه دور پنس به خوبی پیچیده شود

۴- برای اینکه بفهمید مقدار پنبه ای که استفاده کرده اید مناسب هست یا خیر، در پایان مرحله فوق باید طول پیله ای که از پنبه حاصل می شود حدود سه سانتی متر و عرض آن در بیشترین جا حدود یک و نیم سانتی متر باشد، اگر این طور نبود نگران نباشید؛ با چند بار تکرار، تجربه کافی را به دست خواهید آورد

۵- تعدادی استکان یا لیوان شیشه ای آماده کنید، تعداد و اندازه آنها با توجه به محل بادکش تعیین می شود؛ به این معنی که:

* هر قدر منطقه وسیعتر باشد، تعداد لیوان ها بیشتر است.

* هر قدر بافت چربی و عضله منطقه نسبت به بافت استخوانی بیشتر باشد، استکان یا لیوان می تواند بزرگتر انتخاب شود.

* در سنین پایین تر در همه جای بدن بهتر است از استکان کوچک استفاده شود.

نکته: شیشه ای بودن لیوان یک خاصیت مهم دارد و آن هم دیدن اتفاقاتی است که درون آن خواهد افتاد.

تذکر مهم: کاملا دقت کنید که لبه این لیوان ها بریدگی یا ترک خوردگی نداشته باشد درغیر این صورت، امکان ایجاد بریدگی های شدید وجود دارد.

۶- برای اینکه نتیجه بهتری از بادکش حاصل شود بهتر است محل بادکش را با یک روغن مناسب چرب کنید.( برای این کار از روغن هایی مانند؛ زیتون، کنجد، هسته قیسی، بادام تلخ، سیاهدانه و … استفاده کنید.)

۷- نوک پنس را داخل الکل فرو ببرید تا پنبه کاملا خیس شود، با فشردن پنبه به لبه های شیشه الکل، الکل اضافه آن را کاملا بگیرید.

تذکر: استفاده از الکل صنعتی به جای الکل طبی، آتش بهتر و بادکش موثرتری را برای شما فراهم خواهد کرد.

۸- پنبه آغشته به الکل را آتش بزنید.

۹- لیوان را با دست دیگر گرفته در حالی که هر دو دست را در حداقل فاصله نسبت به پوست بدن نگه داشته اید، تنها برای یک لحظه( تاکید می کنیم تنها یک لحظه) آتش را داخل لیوان کرده از آن خارج نموده بلافاصله لیوان را روی پوست قرار دهید؛ خواهید دید که پوست، به داخل لیوان برآمده شده، لیوان به خوبی به پوست خواهد چسبید. شمای زیر می تواند به درک بهتر اقدامات فوق کمک کند:

۱۰- اگر کارهای قبل را به درستی انجام داده باشید، پوست بین ۲ تا ۳ سانتی متر به داخل لیوان برجسته می شود.( البته در پوست های مختلف، نقاط مختلف بدن و در اندازه های مختلف لیوان، این مقدار می تواند متفاوت باشد) و با وارد کردن کشش معمولی از پوست جدا نخواهد شد.

۱۱- لیوان بادکش باید بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، روی پوست بماند. در پایان با وارد کردن کمی فشار به لبه لیوان در محل چسبیدن آن به پوست و ورود کمی هوا به داخل آن، لیوان به راحتی جدا خواهد شد.

» بدون ديدگاه
کمبود منیزیم

 

هشداردهنده کمبود منیزیم
بسیاری از اهمیت منیزیم آگاه نیستند، ولی برای مثال از فواید آهن و کلسیم باخبرند. در صورتی که این عنصر برای مغز، قلب و عملکرد ماهیچه‌ها حیاتی و همراه با ویتامین K و D برای افزایش و بهبود سلامت استخوان‌ها ضروری است. کمبود منیزیم چنان شایع است که به جرأت می‌توان گفت درصد قابل‌توجهی از آدم‌ها به آن مبتلا هستند. پنج علامت هشداردهنده زیر ممکن است کمبود این عنصر حیاتی و مهم را نشان دهد:

 

مکمل منیزیم, کمبود منیزیم

زنگ زدن گوش یا کم‌شنوایی
وزوز گوش یا صدای زنگ‌زدن مداوم گوش و نیز کم‌شنوایی از علائم شایع کمبود منیزیم است. مطالعات و تحقیقات بی‌شماری درباره ارتباط سلامت گوش و دریافت منیزیم کافی صورت گرفته است. تحقیقی در چین مشخص کرده است دریافت مقدار کافی از این عنصر از تشکیل رادیکال‌های آزادی که به ناشنوایی منجر می‌شود جلوگیری می‌کند. در تحقیق دیگری در مایوکلینیک نیز معلوم شد اکثر موارد مکمل‌های منیزیم به درمان بیمارانی که دچار کم‌شنوایی شده بودند کمک کرده تا آنها طی سه ماه شنوایی خود را دوباره به دست آورند.

 

مکمل منیزیم, کمبود منیزیم

 

گرفتگی عضلات
منیزیم برای بهبود عملکرد عضلات عنصری حیاتی است. بدون این عنصر بدن ممکن است دچار رعشه یا تشنج شود؛ زیرا این عنصر اجازه می‌دهد ماهیچه‌ها در حالت شل و ریلکس باشند. به همین علت است که برای مثال از قطره اکسید منیزیم برای تسکین درد زایمان استفاده می‌کنند و به همین دلیل منیزیم در بسیاری مکمل‌های خواب‌آور یافت می‌شود. بنابراین نبود مقدار کافی این عنصر ممکن است به تیک‌های ماهیچه‌های صورت، گرفتگی یا لرزش‌ پا هنگام خواب منجر شود.

 

مکمل منیزیم, کمبود منیزیم

 

افسردگی
یک قرن پیش وقتی دکترها از منیزیم برای درمان اختلالات روحی استفاده کردند، ارتباط بین میزان کم منیزیم و افسردگی کشف شد. با تحقیق در بیمارستان روان‌پزشکی کرواسی، علم جدید نیز این یافته را دوباره به اثبات رساند. در بسیاری از بیمارانی که خودکشی کرده بودند میزان این عنصر حیاتی و مهم بشدت پایین بوده است. مزیت بسیار مهم منیزیم بر دیگر داروهای ضدافسردگی رایج، فقدان عوارض جانبی ناشی از مصرف این داروهاست.

 

مکمل منیزیم, کمبود منیزیم

 

عملکرد غیرطبیعی قلب
همان‌طور که گفته شد میزان کم منیزیم ممکن است روی عملکرد ماهیچه‌های سراسر بدن از جمله عضله و ماهیچه‌های قلب تاثیر بگذارد.
مقدار ناکافی منیزیم ممکن است بیماری‌هایی پدید بیاورد که به آن آریتمی قلبی یا تپش نامنظم گفته می‌شود و ممکن است عوارض بسیار خطرناکی از جمله سکته قلبی یا مغزی به دنبال داشته باشد. به همین دلیل برای مثال پزشکان مرکز هنری لوهارت برای درمان بیماران آریتمیتی از داروی حاوی منیزیم استفاده می‌کنند.

 

مکمل منیزیم, کمبود منیزیم

 

سنگ کلیه
بسیاری از مردم بر این باورند که سنگ‌های کلیه به دلیل کلسیم اضافی ایجاد می‌شوند در صورتی که فقدان منیزیم مسبب آن می‌شود. منیزیم با جلوگیری از چسبیدن کلسیم به یون اگزالات مانع تشکیل این سنگ‌ها می‌شود. سنگ‌های کلیه ممکن است دردهای زجرآوری پدید بیاورد. بنابراین خوب است بدانید چیزی بسادگی مکمل منیزیم می‌تواند از تشکیل آن جلوگیری کند.

 

در صورت وجود هر یک از این علائم، بهتر است با پزشک خود مشاوره کنید. همچنین عاقلانه است از رژیمی غذایی‌ پیروی کنید که سرشار از مواد غذایی منیزم‌دار چون بامیه، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو، سویا، لوبیا قرمز، بادام و بادام هندی و اسفناج باشد.

 

مکمل منیزیم, کمبود منیزیم

 

۵ فایده منیزیم
منیزیم یکی از عناصر اصلی برای سالم ماندن است که در بیش از ۳۰۰ واکنش زیست‌شیمیایی بدن دخالت دارد. از جمله فواید سلامت‌بخش متعدد منیزیم می‌توان به انتقال پیام‌های عصبی، تنظیم دمای بدن، سم‌زدایی، تولید انرژی و ساخت استخوان و دندان‌های سالم اشاره کرد.

 

متخصصان سلامت همیشه بر لزوم اهمیت دریافت مقدار کافی از ویتامین‌ها و عناصر معدنی در رژیم روزانه غذایی تاکید می‌کنند. روی، کلسیم و منیزیم مهم‌ترین این عناصرند که برای سلامت خوب و مطلوب ضروری و حیاتی‌اند. منیزیم در جذب کلسیم بدن کمک می‌کند و روی فعالانه دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

 

زنان در هر سنی از دریافت منیزیم سخت بهره می‌برند. گذشته از نقش تاخیرانداز در پوکی استخوان، از دیگر فواید سلامت‌بخش منیزیم در زنان می‌توان به تسکین عوارض یائسگی و سندرم دردهای پیش از قاعدگی (PMS) اشاره کرد. منیزیم همچنین خطر زایمان زودرس را به حداقل می‌رساند. دیگر فواید حیاتی و سلامت‌بخش منیزیم سنتز پروتئین، کاهش اسپاسم‌های برونشیتی (تنگی مجاری تنفسی) در شش‌ها و بهبود عملکرد غده پاراتیروئید است. منیزیم قابلیت دسترسی زیستی به ویتامین B6 و کلسترول را افزایش می‌دهد، عملکرد ماهیچه‌ها را بهبود می‌بخشد و از پوکی استخوان، بی‌خوابی، یبوست، سکته‌های قلبی، فشارخون بالا، میگرن، سنگ‌های کلیه و سنگ کیسه صفرا جلوگیری می‌کند. پنج مزیت سلامت‌بخش منیزیم عبارت است از:

 

مکمل منیزیم, کمبود منیزیم

 

تغییر روند پوکی استخوان
پژوهش‌های متعددی نشان داده است کلسیم همراه با مکمل منیزیم تراکم این عنصر را در استخوان بهبود می‌بخشد.
کمبود منیزیم سوخت‌ و ساز کلسیم و هورمون‌های تنظیم‌کننده کلسیم را تغییر می‌دهد که در نهایت به پوکی استخوان منجر می‌شود. مقدار دریافت منیزیم بسیار مهم است، زیرا از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

 

مکمل منیزیم, کمبود منیزیم

 

جلوگیری از بیماری‌های قلبی ـ عروقی
یکی از مهم‌ترین فواید منیزیم کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروق کرونری است.
نتیجه تحقیقات تغذیه‌ای نشان داده است دریافت مقدار کافی منیزیم خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

 

کمبود منیزیم خطر تپش نامنظم قلب یا آریتمی قلبی را افزایش می‌دهد؛ بنابراین مصرف مقدار کافی و توصیه‌شده مکمل‌های غذایی منیزیم ممکن است برای دستگاه قلبی ـ عروقی سودمند و مفید باشد.

 

مکمل منیزیم, کمبود منیزیم

 

تنظیم فشارخون
منیزیم نقش کلیدی در تنظیم فشار خون طبیعی دارد. مکمل‌های منیزیم در کنار رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزی که منابع بسیارخوب پتاسیم و منیزیم هستند همیشه با کاهش خون در ارتباط بوده است.

 

مکمل منیزیم, کمبود منیزیم

 

درمان دیابت
تحقیقات نشان می‌دهد افراد دارای کمبود منیزیم در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع دوم و رتینوپاتی (شبکیه چشم دیابتی) شدید هستند. منیزیم به سوخت‌ و ساز کربوهیدارت‌ها کمک می‌کند و بر ترشح و فعالیت انسولین تاثیر می‌گذارد ، بنابراینمیزان گلوکز خون را کنترل می‌کند . ثابت شده است با دریافت هر ۱۰۰ میلی‌گرم منیزیم در روز، ۱۵درصد خطر ابتلا به دیابت نوع دوم کاهش می‌یابد.

 

مکمل منیزیم, کمبود منیزیم

 

درمان میگرن و بی‌خوابی و افسردگی
از دیگر فواید بی‌شمار سلامت‌بخش منیزیم می‌توان به درمان میگرن، بی‌خوابی و افسردگی اشاره کرد. همچنین ثابت شده است منیزیم اشکال شدید اختلالات روانی چون حملات پاتیک (ترس شدید و بیمارگونه)، استرس، اضطراب و آشفتگی‌های افراطی را درمان می‌کند.

 

مکمل‌های منیزیم شدت چنین حملاتی را کاهشِ چشمگیری می‌دهند و ممکن است در میزان دفعات بازگشت این حملات موثر باشند.

» بدون ديدگاه

آمار سایت

حدیث روز

ساعت

شعر 2

برترین شاعر و برترین شعر ماه ایران را بشناسید اگر شما هم شاعر هستید اقدام کنید عضویت رایگان

یا مولا علی

سایت شعر لوجنک

ديدگاههاي اخير

  • فرنگیس: سلام علیکم با تشکر از حضورتان...
  • بازسازی ساختمان: بسیار عالی بود موفق و پیروز باشید...
  • فرنگیس: سلام علیکم ممنونم لطف دارید یا علی مدد...
  • فرنگیس: سلام علیکم با تشکر از حضور ارزشمندتان یا علی مدد...
  • فرنگیس: سلام علیکم ممنونم نظر لطف شماست یا علی مدد...