به یاد مادرم،،غروب غم انگیز،،،،،،

این سایت به یادمادر هجرت کرده ام. است.با ذکر صلوات
غذاهای معید برای کبد چرب
حبوبات:
حبوبات نظیر لوبیاها، نخودها، عدس و … می‌توانند در پیشگیری از پیشرفت کبد چرب تأثیرگذار باشند. حبوبات دارای پروتئین بالا، فیبر بالا و فاقد چربی‌اند و به همین خاطر در کاهش وزن بسیار کمک کننده خواهند بود.
– روزی یک قاشق چایخوری سیاهدانه با عسل طبیعی خوب جویده شود.
– نوشیدن یک لیوان آب که در آن عصاره یک لیموترش تازه وجود دارد در آغاز روز می‌تواند بهترین دارو برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب باشد.
خوردنی‌های مضر برای کبد چرب:
– غذاهای چرب، فست فودها و سرخ کردنی‌ها
– مصرف زیاد شیرینی جات
– هله هوله‌های چون چیپس و پفک و کیک و …
– مصرف زیاد سردیجات طب سنتی
– قبل از میل غذا مصرف هر گونه مایعات حتی آب توصیه نمی‌شود و بهترین زمان نوشیدن هر نوع مایعات حتی آب نیم ساعت قبل از غذا و یا یک ساعت پس از میل غذا است.
– عدم نوشیدن آب یخ مخصوصا آبی که درون آن یخ است.
توصیه‌ها:
– هیچ وعده‌ی غذایی حتی شام را حذف نکنید. فقط کافی است غذاهای سبک تری را انتخاب نمایید. حذف وعده‌های غذایی کار را خرابتر می‌کند.
– به طور کلی کاهش مصرف گوشت، چربی و مواد قندی و مصرف بیشتر میوه و سبزیجات بسیار مفید است.
– در مصرف مکمل‌ها احتیاط کنید؛ چرا که مثلا مصرف بی رویه و بی قاعده ی ویتامین A می‌تواند یک عامل محرک برای ابتلا به بیماری کبد چرب باشد که در نهایت فرد را با خطر رسوب چربی در بافت‌های کبد و اختلال در عملکرد این عضو رو به رو می‌کند.
توصیه‌های زیر به شما کمک می‌کند تا در کنترل قند خونتان تا حدودی موفق باشید.
– توصیه‌ی همیشگی متخصصان حوزه‌ی تغذیه این است تا حد امکان از مواد غذایی حاوی شاخص گلیسمی پایین استفاده کنید. توصیه می‌کنیم محصولات لبنی کم چرب، حبوبات و انگور را جایگزین مواد غذایی دیگری مانند سیب زمینی سرخ کرده، اسپاگتی و نوشیدنی‌های گازدار بکنید. در این صورت بهتر می‌توانید میزان قند خونتان را کنترل کنید. علاوه بر نوع کربوهیدرات مقدار آن هم خیلی مهم است.
– هر کدام از ما باید روزانه بین شش تا هفت واحد دانه‌های مختلف مصرف کنیم که سه واحد از این دانه‌ها باید غلات کامل باشد. غلات کامل به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت کمک زیادی می‌کنند و تأثیر مثبتی روی میزان قند خون دارند. توصیه می‌کنیم مصرف نان گندم کامل، پاستاهای تهیه شده از گندم کامل، برنج قهوه‌ای، جو، جوی دو سر، چاودار، بلغور گندم و غیره را در الویت برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید.
– سبزیجات سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبرهای غذایی و ترکیبات محافظتی فوق‌العاده‌اند. سعی کنید در کنار غذا حتماً سالاد و سبزی خوردن داشته باشید و غذاهایتان را هم با سبزیجات زیادی آماده کنید.
– سینه‌ی مرغ، لوبیا، عدس، سویا و دیگر منابع پروتئینی اجازه نمی‌دهند که میزان قند خونتان بیش از حد بالا رفته و بعد دچار سقوط شود. علاوه بر این مواد غذایی حاوی پروتئین خیلی زود گرسنگی را رفع کرده و به کاهش وزن نیز کمک می‌کنند.
– چربی‌های اشباع شده مانند چربی‌هایی که در گوشت قرمز چرب و برخی از مارگارین‌ها وجود دارد می‌تواند روی میزان قند خون تأثیر منفی بگذارد. اما چربی‌های اشباع نشده مانند روغن زیتون و ماهی‌های چرب (ماهی آزاد، ساردین، تن و غیره) تأثیر عکسی دارند و به کنترل قند خون کمک زیادی می‌کنند. برای مصرف سالادهایتان به جای استفاده از سس‌های چرب از روغن زیتون استفاده کنید. مصرف ماهی را افزایش داده و هر هفته دو تا سه مرتبه ماهی میل کنید.
نیازی نیست گوشت قرمز را از برنامه‌ی غذایی‌تان حذف کنید. بهتر است مصرف آن را کاهش داده و از گوشت‌های کم چرب مانند گوشت بوقلمون استفاده کنید. توصیه‌ی اکید داریم که از مصرف گوشت‌های فراوری شده مانند سوسیس و کالباس و غیره بپرهیزید.
– اسید استیک یعنی همان اسیدی که ترشی سرکه مدیون آن است یکی از ترکیبات ساده‌ای است که می‌تواند میزان قند خون را کنترل کرده و از افزایش آن جلوگیری کند. می‌توانید برای مصرف سالادهایتان از سرکه نیز استفاده کنید

Leave a Reply

آمار سایت

حدیث روز

ساعت

شعر 2

برترین شاعر و برترین شعر ماه ایران را بشناسید اگر شما هم شاعر هستید اقدام کنید عضویت رایگان

یا مولا علی

سایت شعر لوجنک

ديدگاههاي اخير