به یاد مادرم،،غروب غم انگیز،،،،،،

این سایت به یادمادر هجرت کرده ام. است.با ذکر صلوات
ورزش کنید تا سالم بمانید

ورزش ایمنی و مصونیت بدن را افزایش می‌دهد

ورزش مرتب و ملایم تعداد سلولهای گلبول سفید را افزایش می‌دهد تا توانایی بدن در برابر عفونت ها بیشتر شود.
ورزش همچنین تعداد سلول های کشنده (سلولهای بخصوصی که برای جنگ با بیمارهای جدی و خطرناک تجهیز می‌شوند) را افزایش می‌دهد و تولید پادزهرها را در بدن می‌افزاید.
راه دیگری که ورزش توسط آن ایمنی بدن را افزایش می‌دهد کاستن استرس و نگرانی است. زیرا استرس به خودی خود می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تحت فشار و تاثیر منفی خود قرار دهد.

کاهش میزان کلسترول خون با ورزش

ورزش همراه با یک رژیم کم چربی می‌تواند میزان کلسترول بد(مضر) را دوبرابر بیشتر از رژیم تنها کم کند.
ورزش میزان کلسترول خوب خون را افزایش می‌دهد. ورزش یکی از معدود چیزهایی است شما را به هر دو هدف می‌رساند. زندگی زناشویی را بهتر می‌کند. ورزش تاثیر غیرقابل انکاری در تحکیم بخشیدن به زندگی زناشویی و حفظ سلامت روانی افراد دارد.

تقویت بنیه با ورزش

افرادی که یک برنامه مرتب ورزشی را دنبال می‌کنند معتقدند که انرژی خیلی زیادی دارند. در سطح عضلانی، ورزش کارایی ماهیچه را با استفاده بیشتر از اکسیژن می‌افزاید.
ورزش همچنین به بدن شما کمک می‌کند تا اکسیژن بیشتری به دیگر اندام های مهم بدن مانند شش ها، مغز، قلب و عضلات برساند. به طورخلاصه ورزش در انتقال اکسیژن در سرتاسر بدن و به درون سلولها تاثیر به سزایی دارد.
قلبی سالم برای شما می‌سازد
ورزش ماهیچه را ساخته و محکم می‌کند و وقتی که شما ورزش می‌کنید در واقع در حال ساختن و محکم کردن عضلات قلب خود هستید. یک قلب قویتر خون بیشتری را در هر بار(ضربه) پمپاژ می‌کند و بنابراین همین قلب با ضربات کمتر همان میزان خون را می‌تواند پمپاژ نماید.
براساس تحقیقاتی که روی ۱۳۰۰۰ زن و مرد انجام شده احتمال بروز حمله قلبی یا ابتلا به سرطان در افرادی که در هفته ۳ تا ۴ بار روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی می‌کنند تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.
در افرادی که فشار خون بالا دارند ورزش مداوم و مستمر در پایین آوردن فشار خون به طور متوسط ده برابر موثرتر می‌باشد.
ورزش همچنین میل به لخته شدن سلول های خون را ضعیف کرده و بنابراین از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند. ورزش با این عمل از بروز سکته یا حملات قلبی جلوگیری می‌کند.

ورزش روند پیری را کند می‌نماید

تقریبا تمام تغییرات فیزیولوژیکی که به پیر شدن کمک می‌کند باضافه حجم عضلانی تحلیل یافته، چربی ذخیره شده بالا، ضعف عضلانی بالا، حجم استخوانی کاهش یافته، میزان متابولیسم که باعث افزایش میل به ذخیره سازی چربی می‌شود، سلامت قلبی تضعیف شده، مشکلات خواب، مشکلات جنسی، کاربرد و بهره برداری درست از اکسیژن که در ماهیچه تقلیل یافته، هوشیاری و تیزی روحی روانی ضعیف شده با ورزش بهبود می‌یابند. ورزش مانند یک تقویت کننده بسیاری از علائم پیری را مرتفع می‌نماید.

ورزش طول عمر را افزایش می‌دهد

افرادی که ورزش را به طور مرتب و منظم انجام می‌دهند عمر طولانی تری نسبت به افرادی که ورزش نمی کنند دارند.
آمار مرگ با افزایش تعداد کالری که در ورزش می‌سوزد کاهش می‌یابد. تحقیقات نشان داده که کاستن میزان کالری ورودی به بدن نیز می‌تواند طول عمر شخص را افزایش دهید. بنابراین ترکیب یک رژیم غذایی کم کالری با ورزش برای سوزاندن کالری ها، نتیجه را مضاعف می‌کند. با بالا رفتن سن، حجم عضلات تحلیل می‌رود بنابراین شما باید ورزش را با بالا رفتن سن خود افزایش دهید.

ورزش عضلات را می‌سازد

ورزش عضلات را می‌سازد و عضلات بزرگترین منبع چربی سوز بدن می‌باشند. عضلات کالری ها را مصرف می‌کنند البته نه تنها در طی زمان ورزش کردن بلکه وقتی که در حال استراحت کردن هستید، عضلات به طور اتوماتیک کالری ها را می‌سوزانند.
هر قدر حجم عضلانی بیشتری داشته باشید کالری بیشتری (چربی بیشتر) نیز می‌سوزانید حتی هنگامیکه خواب هستید. با ورزش ملایم شما می‌توانید حجم عضلانی خود را برای سوزاندن اتوماتیک صد کالری اضافه در روز که همان سوزاندن اتوماتیک چربی حدود نیم کیلو در یک ماه می‌باشد افزایش دهید.
بنابراین هنگامی که لاغر شدید شما شانس لاغر ماندن خود را افزایش می‌دهید. بهترین ورزش برای ساختن عضلات آموزش مقاومت و ایستادگی است که ماهیچه ها در برابر وزن سنگینی انجام می‌دهند. مانند تعلیم وزنه برداری. ورزش به اندازه کافی عضله و ماهیچه می‌سازد و آنها را حفظ می‌کند و برای لاغر ماندن آنها را همیشه آماده نگه می‌دارد. ورزش سرعت متابولیسم را زیاد می‌کند.
شما هنگام ورزش کردن نه تنها چربی می‌سوزانید بلکه میزان متابولیکی افزایش یافته شما بین ۶ الی ۱۲ ساعت پس از ورزش هم باقی می‌ماند.

ورزش همچنین استخوان سازی هم می‌کند

فضانوردان که در جاذبه صفر فضا کار می‌کنند حجم استخوانی خود را از دست می‌دهند. ورزش وزنه برداری در روی زمین استخوان هارا محکم تر می‌کنند.
ورزش وزنه برداری روش خوبی برای جلوگیری از پوکی استخوان یا نرمی استخوان می‌باشد. یک دلیل اینکه ورزش به ساخت استخوان در بدن کمک می‌کند این است که هنگام ورزش کردن بدن شما تمایل کمتری به از دست دادن کلسیم از کلیه ها دارد تا هنگامیکه ساکن و بی تحرک هستید.
نکته: عضله (ماهیچه) بسازید و چربی بسوزانید
بهترین داد و ستد تغذیه ای در بدن شما این است که هر چه ماهیچه بیشتری بسازید، چربی بیشتری هم از دست می‌دهید.
دلیل این است بافت های ماهیچه حتی هنگامیکه شما در حال استراحت هستید کالری بیشتری نسبت به بافت های چربی می‌سوزانند. هر کیلو ماهیچه اضافی که شما می‌سازید بطور اتوماتیک روزانه ۱۰۰- ۲۰۰ کالری می‌سوزاند.
پس با تنها ساختن یک کیلو ماهیچه شما می‌توانید سالیانه ۵ کیلو چربی بسوزانید. پایه سلولی برای اصطلاح”پروار” این است که ورزش باعث افزایش آنزیمهای چربی سوز در عضلات می‌شود بنابراین”پروار شدن” واقعا به معنی افزایش توانایی بدن در سوزاند چربی می‌باشد.

ورزش حوصله و اخلاق شما را بهبود می‌بخشد

ورزش مواد شیمیایی ضد درد را در بدن آزاد می‌کند این مواد شیمیایی هورمونهای آرام بخش درد، روحیه بخش و مسکن و خواب آور درونی خود بدن هستند. ورزش کشش و تنش های روحی شما را آرام کرده و استرس و نگرانی را در شما مرتفع می‌سازد. آرام بخش ها و مسکن ها حتی جلوی اشتها و اشتیاق شما به غذا را می‌گیرند.
مواد شیمیایی اعصاب که در طی ورزش کردن ترشح می‌شوند نه تنها شخص نگران و مضطرب را آرام می‌سازد بلکه آنها شما را از افسردگی نیز نجات می‌دهند.
مطالعات و تحقیقات نشان داده اند که علائم بیماری افسردگی در زنانی که مرتب ورزش می‌کنند مانند پیاده روی تند، بالا و پایین پریدن و دویدن، بلند کردن وزنه یا رقص ۳ تا ۴ بار در هفته به مدت ۸ الی ۱۰ هفته، کاهش می‌یابد. روانشناسان اغلب برای مبارزه با افسردگی ورزش را تجویز می‌کنند. این روش ارزان، فوائد و محاسن بسیاری بر روی فرد افسرده باقی می‌گذارد.
مغز را به فعالیت وامی دارد
چون ورزش جریان خون را به سمت مغز افزایش می‌دهد، ورزش برای مغز و سر شما به اندازه بدن شما مفید می‌باشد. ورزش می‌تواند به تمرکز حواس شما و همچنین استراحت و آرامش مغز شما حتی در هنگام خواب کمک کند.
وضعیت مزاجی شما را بهبود می‌بخشد
ورزش وضعیت گوارشی را بهبود بخشیده و عبور غذا از روده ها را تسریع می‌کند. افرادی که دچار یبوست هستند اغلب پس از ورزش، شاهد بازگشت روده ها به حالت عادی خود هستند. بنابراین مرتب ورزش کنید تا وضع مزاجی و گوارشی و دفع مواد زائد بدن شما مرتب انجام شود.

ورزش خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

ورزش نه تنها خطر و احتمال ابتلا به سرطان روده را می‌کاهد بلکه با تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده اند متوجه شدند که کلا بروز همه انواع سرطان ها کاهش می‌یابد.
ورزش و یک رژیم غذایی کم چرب همراهان خوبی در بدست آوردن سلامتی شما هستند. رژیم غذایی بدون ورزش مقدار کمی چربی از شما می‌سوزاند و احتمالا دوباره چربی را بدست خواهید آورد.
ورزش بدون تغذیه خوب معادل لاغری کم و یا از دست ندادن چربی است. رژیم غذایی خوب باضافه ورزش برابر است با از دست دادن مقدار زیادی چربی. هنگامیکه ورزش می‌کنید شما چربی زیادی نمی سوزانید.
شما در ورزش کردن بیشتر قند می‌سوزانید. جریان چربی سوزاندن در طی دوازده ساعت پس از ورزش کردن که میزان متابولیسم شما افزایش یافته شروع می‌شود. به همین دلیل است که در ورزش صبحگاهی میزان بیشتری می‌سوزد تا ورزش هنگام غروب یا قبل از خواب. خواب میزان متابولیسم شما را دچار رکود و سکون می‌کند.
بنابراین، بهترین زمان برای ورزش هنگام صبح می‌باشد. اواخر بعداز ظهر قبل از شام نیز اوقات خوبی برای ورزش کردن است. هنگام شام کمتر خواهید خورد و کالری های بدست آمده در تمام غروب و بعد از ظهر را می‌سوزانید. این تسریع متابولیسم برای افراد ۴۰ سال یا بالاتر بسیار مهم می‌باشد. چون متابولیسم در میان سالی آرام می‌شود و ورزش به این رکود طبیعی متابولیسم سرعت دوباره می‌بخشد.

ورزش کمک می کند که بهتر و راحت تر بخوابید

تحقیقات نشان داده است که به طور میانگین ۲۰ الی ۳۰ دقیقه ورزش برای سه تا چهار روز در هفته کمک می کند که خواب راحت تری داشته باشید. هر چند، بهتر است که روزها یا بعد از ظهرها ورزش کنید نه شب ها قبل از خواب چون در اینصورت خیلی پرانرژی خواهید شد و به سادگی خوابتان نخواهد برد.
ورزش کردن کمک می کند راحت تر خوابتان ببرد و بهتر بخوابید و ساعت خوابتان را هم بیشتر خواهد کرد. همچنین کیفیت خواب شما را هم بالاتر خواهد برد و سبب می شود که خواب عمیق تری داشته باشید.

ورزش حافظه را قوی تر خواهد کرد

تحقیقات بسیاری نشان داده است که افرادی که روی قاعده ای منظم ورزش می کنند حافظه و قدرت تمرکز بهتری دارند. پیاده روی سه روز در هفته به مدت ۴۵ دقیقه برای بالا بردن زیرکی و هوش شما کافی است. ورزش های هوازی قسمت های جلویی و جداره های بالایی مغز که به تمرکز مرتبط است را تحریک می کند.

ورزش فشارهای عصبی، افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد

ورزش باعث می شود که اضطراب و استرس شما به پائین ترین حد خود برسد. در این حالت بدن شما بعد از یک یا دو ساعت بعد از اتمام تمریناتتان اندورفین بیشتری تولید خواهد کرد که اعصاب شما را تسکین داده و آسودگی خیالتان را افزایش خواهد داد. فایده دیگر فعالیت بدنی این است که شما را به داشتن رژیم غذایی مناسب تشویق می کند و تغذیه مناسب هم استرس را کاهش می دهد. حتی بعضی تحقیقات نشان داده است که از ورزش می توانیم به عنوان درمانی برای افسردگی نیز استفاده کنیم.
—————————————————————————-

Comments are closed.

آمار سایت

حدیث روز

ساعت

شعر 2

برترین شاعر و برترین شعر ماه ایران را بشناسید اگر شما هم شاعر هستید اقدام کنید عضویت رایگان

یا مولا علی

سایت شعر لوجنک

ديدگاههاي اخير